NOU! Specializarea de Conservare-Restaurare

Programul de studii liceale Conservare și restaurare se încadrează în domeniul Arte vizuale şi corespunde ariei de preocupări specifice domeniului patrimoniului cultural material naţional mobil şi imobil. Importanţa prezervării bunurilor culturale, cât şi valorificarea şi promovarea acestora constituie premiza fundamentală a programului de studii Conservare și restaurare

Oportunități de carieră

Oportunitățile de carieră ale elevilor absolvenți ai programului de studii liceale Conservare și restaurare se concretizează prin ocuparea unor posturi scoase la concurs în rețeaua muzeală din țară ca restauratori, conservatori, muzeografi sau în învățământ ca profesor de educație plastică sau prin debutul unei cariere de liber profesionist. 


Generalități

Misiune: de a forma tehnicieni cu studii medii în domeniul conservare-restaurare bunuri culturale laice şi religioase.

Competenţe: absolvenţii îşi vor însuşi tehnici fundamentale de conservare şi de restaurare a bunurilor din patrimoniul cultural românesc

1. îşi vor însuşi un limbaj care foloseşte concepte recunoscute internaţional în domeniul conservare–restaurare;

2. vor înţelege legislaţia care reglează moştenirea culturală naţională şi internaţională;

3. vor recunoaşte materialele constitutive ale operei de artă;

4. vor învăţa să investigheze cauzele degradării operelor de artă şi modul de intervenţie asupra lor.

Dotări: Predarea-învăţarea desenului, a studiului culorii şi a modelajului se vor realiza în atelierele Colegiului.

Perspective: La sfârşitul studiilor (4 ani), vor susţine examenul de competenţe profesionale, prin care vor fi atestaţi ca tehnicieni în tehnici de conservare-restaurare;

Vor putea să lucreze în muzee sau pe lângă mănăstiri ca restauratori angajaţi sau ca persoană fizică autorizată (există depozite de obiecte de patrimoniu de restaurat la nivel de judeţ pentru a oferi locuri pentru câteva generaţii, deoarece pe piaţa muncii nu există această calificare cu studii medii, iar cererea este foarte mare).

Examenul de admitere

Conservare-Restaurare

Proba I – probă de percepţie vizuală:

– Desen după natură – studiu: natură statică alcătuită din 3 obiecte, dintre care cel puțin unul de rotație ( vase de lut, corpuri geometrice, fructe sau legume, naturale sau mulaje), realizată pe hârtie A3 în creion sau cărbune.

* Candidaţii vor avea asupra lor cartea de identitate/certificate de naştere, creioane, radieră.

Timp de lucru: 5 ore

Proba II - probă de creativitate 

–probă de testare a aptitudinilor specifice specializării; realizarea unor reproduceri ale unor modele sau fragmente date, eventual mărite sau micşorate la scară. Proba va fi realizată, la alegere, în culoare sau volum.

* Candidaţii vor avea asupra lor creioane, radieră, culori (acuarelă, tempera), pensoane, instrumente de geometrie ( riglă, compas, echer).

Timp de lucru: 4 ore

Mențiuni importante:

1. Nota finală la probele de aptitudini este media aritmetică a notelor obţinute la probele I şi II, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, fiind minim 6 (şase).

2. La probele de aptitudini pentru profilul artistic – arte vizuale nu se admit contestaţii.

Materiile pe care le vei studia la noi pe acest profil:

*În decurs de 4 ani conform ciclului (inferior/superior)

Studiul Formelor și Desenul


Studiul Formelor și al Culorii


Studiul Formelor și al Volumului


Bazele științifice ale conservării și restaurării


Istoria Artelor și Arhitecturii


Materiale și tehnici utilizate în conservare-restaurare


Teorie și tehnici de conservare-restaurare


Evidența și expertizarea patrimoniului


Investigația patrimoniului


Tehnici de expoziție/expunere


Legislația patrimoniului


Marketing cultural


Managementul patrimoniului


Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți